عاجل وحصرى بالفيديو والصور والد طفل غرب الموهوب المختفى يحكى من موقع الحدث لغز إختفائه ويكشف أسرارا جديدة

كتب - عماد سبع:

فى واقعة أليمة وفريدة لكنها ليست الأولى على أهالى الوادى الجديد  ، اختفى الطفل ” زياد عماد عبدالله ” من قرية غرب الموهوب فى الداخلة ويبلغ من العمر 7سنوات و في الصف الأول الابتدائي .

الواقعة تعود ليوم السبت الماضي وحتى هذه اللحظة لم يتم العثور عليه على الرغم من تكثيف الجهود الأمنية وجهود الأهالى فى البحث عن الطفل فى كل حدب وصوب .

وهذا ما أثار حفيظة جميع أهالى محافظة الوادي الجديد جميعاً.

 جريدة ” أخبار الوادي الجديد”  توجهت إلى موقع الحدث ونقلت بالصوت والصورة  خط سير الطفل قبل اختفائه حسب ما روى والده 

ورصدنا شرح تفصيلى للحادث على أرض الواقع من مكان دخول البئر الذى يبعد عن القرية بضع كيلومترات وحتى اختفاء الطفل مرورا بالأماكن التى زارها منذ البداية وحتى اللحظة الأليمة .

حيث قال والد الطفل جئنا إلى البئر حوالى الساعة الثامنة صباحا وكنا بنحش أنا وزياد من عند وليد وكان معاه أطفاله طفل سنة ونصف وطفل ثلاث سنوات وزياد كان بيلم البرسيم ورانا ووليد بيحمل التروسيكل .

وأضاف أن وليد راح يأكل الأبقار اللى تبعه فى الشونة على مرمى البصر وركب معاه زياد والاولاد وأنا فضلت أكمل مكانى فى حش البرسيم .

بعد تقريبا ثلث ساعة لقيت وليد رجع بالتروسيكل وزياد مش معاه ، سألته زياد فين قال جاى ورايا مرضيش يركب معانا ،
 على طول رميت الحشاشة وهى شغالة واخدت التروسيكل وكان لسه شغال ، علشان زياد أول مرة يجى هنا فخفت عليه .

وصلت عند الشونة ملقتش زياد لا فى الطريق ولا عند الشونة  ..الوقت ده فقدت اعصابى وجريت على الاسفلت مفيش أى حاجة بلغت فوراً أهل القرية وخلال دقائق كانت القرية فى البئر معانا بتدور على زياد ، وكان وليد برضه بيدور معانا على زياد على أساس انه مستخبى ورا حاجة او شجر او عفش .

وبلغنا الشرطة وبدورها تحركت فوراً وبلغت جميع الأكمنة ومخارج المحافظة ونشر الصور ومن وقتها والبحث شغال ، لكن لم نتهم اى شخص بعينه ، وختم كلامه بكلمات مجروحة نفسى ابنى يرجع حى او ميت لو حى أهو يعيش معايا ، ولو ميت أدفنه وننساه ونستريح ، لكن على الوضع ده ربنا يصبرنا جميعا وخصوصا والدته ، وجده اللى كل وقت يوصله على المسجد علشان الصلاة .

وتحدث أهالى القرية عما تم كما تحدث المهندس أشرف أمين رئيس الوحدة المحلية لقرى غرب الموهوب وما تم من لحظة الاختفاء منذ أربعة أيام و حتى لحظة تسجيل هذا الفيديو .

 

شاهد الصور و الفيديو لتتعرف على تفاصيل أدق للأحداث :


تعليقات الفيس بوك

تعليقات

lite